Dear visitor!

All articles on this page are in Hungarian language. If you would like to request an English translation, write me to my e-mail or leave a comment. It's important to give me an e-mail adress, to inform you when I am done with it. If it is finished, I upload it to the blog and tag it with "translation".

Keresés ebben a blogban

2009. december 12., szombat

Crystal Caves



A legeslegelső játék, amivel játszottam valaha. Igaz, nem a megjelenésekor (akkor, 1991.-ben még csak három éves voltam), hanem évekkel később '95-'96 környékén talán. Akkoriban még nem volt számítógépünk sem, de anyám tanár és az iskolának volt egy kellemesen felszerelt számítógép-terme informatika oktatáshoz. Na most, ezeket a gépeket nyárra haza lehetett hozni a tanároknak, lévén ott úgysem kellett és biztonságosabb is volt így, mint a város széli iskolában hagyni üresen hónapokig. Ez a játék volt rajta többek között és én hihetetlen módon rákaptam: előfordult, hogy napi 8 (!) órát töltöttem ezzel otthon a képernyő előtt, csak enni mentem ki. Ha meg ki akartak zavarni a szüleim, hogy ugyan mozogjak már kicsit, hihetetlenül mérges tudtam lenni és alig vártam, hogy visszamehessek. :)

Ma már fel nem foghatom, mi kötött le ebben a játékban annyira, hogy összességében több száz órát (!) áldoztam rá. Három epizódból áll az egész:
  1. The Troubles with Twibbles (ennek a nyitóképe látható kicsit feljebb)
  2. Slugging it Out
  3. Mylo versus the Supernova
Az első megjelenésétől kezdve ingyenes, shareware verziójú volt. A másik kettőért már fizetni kellett. Más történeti háttér és pályák vannak az epizódokban. Persze nem kell itt tolkieni magasságokra gondolni: az első rész története nagyjából az, hogy van a bányász főhősünk, Mylo Steamwitz. Hogy meggazdagodjon és elérje álmait, elmegy egy másik bolygón levő bányába, hogy az itteni kristályokat összegyűjtve eladja őket és így vagyonra tegyen szert. Nagyjából ennyi. De nem is ez a lényeg, sokkal inkább az ötletesen megoldott ügyességet és minimális gondolkodást egyaránt igénylő pályák, amikbe bizony még ma is be lehet feledkezni. Grafika a DOS korszakban jónak számított, mai szemmel meg értelmetlen megítélni.

rövid videó az egyik pálya végigjátszásáról

Letöltés:

The Troubles with Twibbles
Slugging it Out
Mylo versus the Supernova

DOS rendszerre tervezett játékról lévén szó ugye nem áll szóba modern operációs rendszerekkel és hasonló nyalánkságokkal. Ezért a kipróbáláshoz szükséges egy DOS-emulátor program. Nekem a DOSBox vált be. A jelenlegi legújabb verzió ingyenesen letölthető innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails